Jag vill, jag vill och jag vill!

Om jag mår bra och om det känns rätt att söka när det är dags för det, så har jag planer på att arbeta ett halvår utomlands som barnledare inom fritidsresor. Hoppas på att jag får möjlighet att förverkliga denna dröm som jag haft i ca: 10 år.  Om jag söker detta blir de sol och värme i antingen spanien, thailand, kapverde öarna, mexico eller egyptien. Det skulle vara en upplevelse och ett minne för livet och självklart en merit för det jag är utbildad inom! :)

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Vad kul att du är intresserad av att börja jobba! Själv ska jag jobba som barnelare på Sunwing Resort i sommar så jag tycker att du gör helt rätt i att ha siktet inne på att jobba med barn, det är ju superkul!

Det absolut viktigaste är att du är positiv och utåtriktad. Då har du redan kommit en bra bit på vägen. Några av sakerna de frågade mig på intervjun var till exempel vad jag tycker om olika kulturer, hur jag hanterar stressiga situationer och vad som är det svåraste med att lämna sverige.

Tänk efter vad du själv tror är viktigt att tänka på och viktiga egenskaper för att jobba som reseledare, och var beredd på sådana frågor under intervjun. Det kan ju också vara bra att ta med i CV när du beskriver dig själv, "social" "stresstålig" "pedagogisk" "problemlösare" "mycket energi" är några exempel på saker som kan vara bra att ta med, då det är positiva och ibland viktiga egenskaper i reseledaryrket. Nu menar jag inte att du måste ha just de egenskaperna, alla är ju olika och det behövs också då man är många på samma arbetsplats, men du kanske har fått några idéer som du kan använda i ditt CV?

Och att du är intresserad av att jobba med barn, och speciellt om du har en utbildning eller erfarenhet gör att du har stora möjligheter att få det jobb du vill (även fast det är svårare att få jobb på vintern då det finns färre platser.)

Lycka till med sökandet och hoppas att det går vägen! Let me know how it went :)

/Charlotta

2011-03-10 @ 18:20:11
URL: http://livinginparadise.blogg.se/

Skriv ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback